Zespół „Kaprys" WICEMISTRZYNIAMI ŚWIATA TAŃCÓW MAŻORETKOWYCH 2014

Zespół „Kaprys" – dziewczęta ze Szkoły Podstawowej Zespołu Gimnazjalno-Szkolnego w Branicach WICEMISTRZYNIAMI ŚWIATA TAŃCÓW MAŻORETKOWYCH 2014.

Do mistrzostw przygotowywaliśmy się bardzo starannie w ciągu roku szkolnego oraz podczas warsztatów tanecznych w czasie wakacji. W tym roku mistrzostwa odbywały się w Chorwacji. Po całonocnej podróży dotarliśmy do przepięknego miasta portowego - Poreć, gdzie w olbrzymim obiekcie sportowym Sport Hall Zatika w ciągu czterech dni mistrzostw wystąpiło 167 zespołów mażoretkowych z 16 państw.

„Kaprys" zatańczył bardzo późnym wieczorem 30 sierpnia. Pokazaliśmy choreografię autorstwa Aleksandry Szpak w kategorii show (do lat 11) pt. „Zagubiony łabędź". Nasze dziewczynki w długich, kolorowych spódnicach z białymi, chińskimi parasolkami urzekły dziesięciu międzynarodowych sędziów. Zdobyły zaszczytny tytuł WICEMISTRZYŃ SWIATA w kategorii show-cadets.

Na podium, w podniosłej atmosferze, wśród braw i dopingu rodziców i licznych kibiców otrzymały srebrne medale i piękny puchar. Oto nasze medalistki: Atłachowicz Julia, Balicz Joanna, Bomersbach Emilia, Bocian Zuzanna, Chojnacka Alicja, Heba Emilia, Margiel Wiktoria, Orchowska Julia, Piasecka Patrycja, Pietrzyńska Milena, Pietrzyńska Zuzanna, Szubert Paulina, Tłuczek Wiktoria, Wacławik Jessica, Wittek Wiktoria, Zając Aleksandra i Zakowicz Joanna.

Bardzo serdecznie dziękujemy za okazaną pomoc sponsorom mistrzostw. Są wśród nich: RADA GMINY BRANICE, FIRMA TOP-FARMS GŁUBCZYCE, FIRMA GALMET GŁUBCZYCE, BANK SPÓŁDZIELCZY W NAMYSŁOWIE ODDZIAŁ W BRANICACH, MLECZARNIA TUREK ODDZIAŁ GŁUBCZYCE, APTEKA TAFO W BRANICACH UL.SZPITALNA, HURTOWNIA NAPOJÓW – PAN DARIUSZ OLECH, PAN DANIEL MAĆKO „SPOKOJNA PRZYSTAŃ", FIRMA AGRITOP- DZIERŻYSŁAW, PHU „U BACY" GŁUBCZYCE.

Nauka inaczej...

Druga część naszej podróży to (w całości sponsorowany przez rodziców) udział obu zespołów „Kaprys" w zielonej szkole we Włoszech. Celem wyjazdu była promocja kultury naszego kraju i regionu (występy taneczne naszych zespołów we włoskich miastach), posługiwanie się językiem angielskim w praktyce (rozmowy, zakupy, przeliczanie walut), wdrażanie do aktywnego wypoczynku i propagowanie zdrowego stylu życia (korzystanie z uroków morza i słońca, zabawy w Mirabilandii), poznanie innych państw, ich wspaniałej kultury, przyrody oraz historii, nabywanie umiejętności przestrzegania norm społecznych, współżycia i współdziałania w grupie. Wszystkie cele zostały zrealizowane. Część uczniów naszej szkoły uczyła się w ławkach, a inni realizowali przedmioty podczas zielonej szkoły, której przyświecała sentencja Jana Amosa Komeńskiego:

Jestem Polakiem, więc jestem Europejczykiem „...aby ludzie poznanie swoje czerpali nie z książek, ale z nieba i ziemi, z dębów i buków".

Z Chorwacji pojechaliśmy prosto do Włoch, do znanego kurortu Rimini. Mieszkaliśmy w ładnym hotelu tuż przy morzu. Z ciepłego Adriatyku i pięknej plaży można było korzystać do woli. Było kąpanie, opalanie, gry sportowe, zajęcia taneczne, spacery, kurs pierwszej pomocy itp. Nie co dzień jednak świeciło słońce. Republikę San Marino próbowaliśmy zwiedzać w płaszczach przeciwdeszczowych, kropiło również w Rawennie podczas korzystania ze wspaniałych atrakcji największego w Europie Parku Rozrywki -Mirabilandii. Do Wenecji płynęliśmy statkiem około dwóch godzin. Tam czekała na nas pani przewodnik, która w bardzo ciekawy sposób pokazała nam to magiczne miasto. Występy taneczne i stroje naszych zespołów bardzo podobały się Włochom, szczególnie w urokliwym mieście Cesenatico i w Rimini.
Cieszę się, że nasze dzieci mogły tak wiele zobaczyć i przeżyć. Bardzo dziękuję również za wszelką pomoc obecnym podczas wyjazdu rodzicom.